DIVERSITATEA CLIPEI - LA DIVERSITà DELL’ATTIMO

Revista Dobrogeana nr 7

 “ Sa vezi lumea intr-un bob de nisip, raiul intr-o floare, sa tii infinitul in palma si vesnicia sa o traiesti intr-o ora, aceasta este viata!”.....(Wiliam Blake)

Oare am inteles cu totii acum semnificatia acestei fraze? cat valoreaza o clipa pentru noi oamenii, calatori in timp?!

Oare viata e o furnicatura ce te cuprinde iar echilibrul deasupra la toata nebunia haosului?!

Cum intelegem raporturile noastre umane , locul nostru in viata si in socieatate?

Adevarata intelegere depaseste sfera ratiunii si se afunda in instinctul uman, in intuitie si suflet. Uneori am cam uitat de existenta acestora si a sufletului in fiecare dintre noi.

Acum, mai mult ca niciodata, cand Lumea s-a oprit in loc, suntem nevoiti a accepta si intelege diversitatea din noi care ne incarca de o energie speciala si misterioasa.

Prin intermediul unui mic episod povestit si amintit din viata noastra, a unei anecdote a vietii unui om, a unui loc, putem, cred, explica  si impartasi multe. Ideea este de a participa  in creearea unui camp de energii capabil sa ne armonizeze viata in acord cu Legea naturii....Intre Univers si Om trebuie sa existe o armonie deplina care sa ne cuprinda in actiunile noastre umane, in fiinta fiecaruia, aparenta unui astfel de moment de reflectie a ceea ce suntem.

Intr-o lume motivata si dominata doar de egoism si orgolii, uitam sa cunoastem diversitatea semenilor nostrii, privind doar limitele lor, fara a aprecia meritele si frumusetile acestora.

Un  vis frumos ma poarta in Arezzo, orasul care m-a primit si gazduit atatia ani cu bratele deschise, calm si linistit, fara temeri, gasindu-mi un loc in inima lor. O iubire neconditionata, pura si eterna.

Intr-un alt vis minunat, m-am purtat intr-o lume a povestii, intr-un oras iubit de mine, Napoli, pentru energia pe care o impartaseste cu totii. Acea energie, pe care o trezaresti pe strazile orasului si care te invaluie, oamenii impartasind-o cu tine din belsug fara niciun pic de egoism sau orgoliu. Marea este intr-o armonie fantastica cu locul, cu oamenii, intr-un ritm al vietii deschis spre bucurie si fericire. Un oras deschis catre diversitate si iubire...Nu te poate cuprinde decat daca si noi suntem la fel de deschisi spre iubire si diversitatea dintre noi.

Deci, hai sa nu pierdem clipa de a ne cunoaste diversitatea, de a ne iubi asa cum suntem si de a impartasi bogatiile noastre culturale pe un DRUM COMUN!!!

 

“Vedere il mondo in un granello di sabbia, il cielo in un fiore, tenere l’infinito nel palma e l’eternità di vivere in un’ora, questa è la vita!”

Forze abbiamo capito tutti il significato di questa frase? Quanto vale un’attimo per noi, umanii,viaggiatori nel tempo?!

Forze la vita è un brivido che ti avvolge e l’echilibrio sopra la follia del chaos?!

Come facciamo a capire in nostri raporti umani, il nostro posto nella vita e nella società?

La vera compressione passa oltre la sfera della razione e si afonda nel instito umano, nella intizione e l’anima. Qualchevolta abbiamo scordato dell’esistenza a tutte queste e dell’anima dentro di ogniuno di noi.

Ora più che mai, quando il Mondo si è fermato, siamo costretti a accettare e comprendere la diversità di tutti noi che ni da un carico d’energia speciale e misteriosa.

Attraverso un piccolo episodio raccontato e riccordato dalla nostra vita, attraverso un anedotto di l’esperienza di un uomo, di un villaggio, possiamo, almeno cosi credo io, spiega e condivide tante cose. L’idea è di participare nella creazione di un campo di energie capabile di armonisare la nostra vita in accordo con la Legge della Natura. Tra l’universo e l’uomo deve esistere un’armonia perfetta che ci avvolge nelle nostre azioni umani, nell’essere di ogniuno, l’apparizione di un momento di reflessione a quello che siamo. Il mare ce in una meravigliosa armonia con il posto, la gente, in un ritmo di vita vivace aperto alla gioia e alla felicità. Una cità aperta per la diversità ed amore... Non ti può avvolgere solo se anche noi abbiamo la stessa apertura verso l’amore e la diversità tra noi.

In un mondo motivato e dominato solo dell’egoismo e dall’orgolio, ci si dimentica di conoscere la diversità dei nostri compagni, guradndo solo i loro limiti, senza apprezare i suoi meriti e le loro belezze.

Un bel sogno mi porta in Arezzo, nella cità che mi ha accolta e mi ha ospitata tanti anni con le braccie aperte, una cità calma e tranquilla, senza paura, trovando un posto per me nel suo cuore. Un’ amore necondizionato, puro ed eterno....

Un altro meraviglioso sogno mi porta in un mondo delle storie, in una cità che amo tantissimo, Napoli, per la sua energi che la condivide con tutti noi. Quella energia che la senti nelle strade della cità che ti avvolge, la gente condividendo con te la sua richezza senza egoismo ed orgoglio.

Quindi, non perdiamoci un attimo per conoscere la diversità, per amarci cosi come siamo e di condividere le nostre ricchezze culurale su un CAMMINO COMUNE!